Rasa Człowiek 5,5,5,5
Złota rączka (-25% kosztów kupowanych)(5pz) Badania naukowe (+ 5 alchemia)(5pz) Rycerz dowódca (rycerze połowę taniej)(6pz)
Profesja Wojownik
Wojownik (1,2,2,1) 5-(4)-4-3-1
Zbrójmistrz (+ 6 treningu) Znajomość oręża (+ 6 walki) Znajomość broni (+ 15 obrazeń) Generał (+ 5 dowodzenia)
Barbarzyńca (1,1,3,2)4-(3)-3-3-1
Zwiad (szersze pole widzenia) Jezdziectwo (połowa czasu tworzenia kawalerii) Bieg (+6 szybkość) Szaman (+5 natury)
Zwiadowca (+ 5 natury)(1,2,2,2)4-(3)-3-3-1
Zielarstwo - (+5 uzdrawianie) Władca lasu (połowę tańsze jednorożce) Oswajanie (krótszy czas produkcji jednostek latających) Mistrz natury (wyższa skuteczność magii)
Profesja Opryszek
Złodziej(2,1,2,2)3-3-3-(1)-1
Bandytyzm(+2 złota) Targowanie się (+6 handel) Kamuflaż (+5 iluzja) Cios w plecy (+3 zabójstwo)
Zabójca (3,1,2,3)2-2-2-(1)-0 Zamach (+4% zabójstwa) Trucizna (+4% zabójstwa) Zabójczy cios (+4% zabójstwa) Garota (+4% zabójstwa)
Bard (2,1,2,1)3-3-3-(1)-1
Pieśń bohaterów (+6 morale) Pieśń bitwy (+5 dowodzenia) Pieśń uroku (+5 przejęcie) Pieśń kamienia (+10 odporność)
Handlarz (3,2,1,1)3-3-3-(1)-1
Mistrz handlu (+6 handel) Targowanie się (przelicznik w targu 66%) Bogactwo (+1 surowce) Obecność (+4 morale)
Profesja Czarodziej
Archi-mag (3,3,1,3)1-1-1-(1)-4
Magiczna ochrona (odporność na magie) Wiedza tajemna (+4 magia) Dzięsiąty krąg (+3 wszystkie magie) Magiczna akademia (+10 trening)
Nekromanta(3,2,1,3)1-1-1-(0)-3
Wampiryzm- (zdolność wampiryczna bohatera na stałe) Piekielne Wrota (+5 przyzywanie) Mistrz Magii Wielki Mistrz Magii
Iluzjonista(3,3,1,2)1-1-1-(0)-3
Krzyk cienia (+5 nekromancji) Magiczny głos (+4 dowodzenia) Mistrz iluzji Wielki Mistrz iluzji
Piromanta(2,3,1,3)1-1-1-(4)-3
Spętanie Ognia (odporność na ogień) Podpalenie (10 do obrażeń) Mistrz Magii Wielki Mistrz Magii
Alchemik(3,2,1,3)1-1-1-(0)-3
Zielarstwo (+5 uzdrawianie) Napój leczniczy (+5 zdrowie) Mistrz alchemi Wielki mistrz alchemi
Przyzywacz(3,3,1,2)1-1-1-(1)-3
Ogień Hadesu (+5 piromacja) Władca Demonów (+4 walka +2 szybkości dla demonów) Mistrz Magii Wielki Mistrz Magii
Mag lodu(3,2,1,2)2-2-2-(0)-2
Łaska (+10 obrazeń) Lodowa zbroja (odpornosc na ogien i +1 zbroja na pozostałe) Mistrz lodu Wielki mistrz lodu
Profesja Kapłan
Paladyn (2,2,2,1)(uzdrawianie i alchemia)
Przejęcie (+5 przejęcie) Medytacja (podwójna reeneracja magii) Wielki Paladyn (potrójne obrażenia przeciw nieumarłym) Mistrz magii (do uzdrawiania i alchemii)
Druid (3,2,1,2)2-2-2-(3)-2
Tresura (połowe tańsza kawaleria) Władca Drzew (połowe tańsze treanty) Mistrz natury Wielki mistrz natury
Uzdrawiacz(3,2,1,1) 2-2-2-2-(2)
Aura elcora (50% szybsza regeneracja jednostki) Dotyk czystości (+50% premii do każdego uzdrawiającego zaklęcia) Mistrz uzdrawiania Wielki mistrz uzdrawiania
Rasa Krasnolud 6,4,5,5
Wiedza o Runach- (+5 runy) (5pz) Zbroja Krasnoludzka- (+1 zbroja)(4pz) Młot Krasnoludzki- (+10 obrażenia)(5pz)
Profesja Wojownik
Wojownik (1,2,2,1)5-(4)-4-3-1
Zbrójmistrz (+ 6 treningu) Znajomość oręża (+ 6 walki) Znajomość broni (+ 15 obrazen) Generał (+ 5 dowodzenia)
Profesja Opryszek
Handlarz (3,2,1,1)3-3-3-(1)-1
Mistrz handlu (+6 handel) Targowanie się (przelicznik w targu 66%) Bogactwo (+1 surowce) Obecność (+4 morale)
Profesja Czarodziej
(brak)
Profesja Kapłan
Mistrz runów(2,3,1,2) 3-3-3-(3)-2
Tajniki alchemii (+5 alchemii) Księga wiedzy (+5 magii) Mistrz runów Wielki mistrz runów
Rasa Nieumarły 4,5,7,4
Władca Upiorów- (+5 nekromancja )(5pz) Mroczne Przyzywanie- (+5 przyzywanie)(6pz) Lord Czaszki- (tańsze szkielety o 50%)(5pz)
Profesja Wojownik
Wojownik (1,2,2,1)5-(4)-4-3-1
Zbrójmistrz (+ 6 treningu) Znajomość oręża (+ 6 walki) Znajomość broni (+ 15 obrazen) Generał (+ 5 dowodzenia)
Profesja Opryszek
(brak)
Profesja Czarodziej
Nekromanta(3,2,1,3)1-1-1-(0)-3
Wampiryzm- (zdolność wampiryczna bohatera na stałe) Piekielne Wrota (+5 przyzywanie) Mistrz Magii Wielki Mistrz Magii
Iluzjonista(3,3,1,2)1-1-1-(0)-3
Krzyk cienia (+5 nekromancji) Magiczny głos (+4 dowodzenia) Mistrz iluzji Wielki Mistrz iluzji
Mag lodu(3,2,1,2)2-2-2-(0)-2
Łaska (+10 obrazeń) Lodowa zbroja (odpornosc na ogien i +1 zbroja na pozostałe) Mistrz lodu Wielki mistrz lodu
Profesja Kapłan
(brak)
Rasa Barbarzyńca 6,6,4,4
Śledzenie (+3 szybkość)(4pz) Mieszkaniec równin (25% tańsze jednostki barbarzyńców)(8pz) Pogromca (3x obrażenia vs dużym istotom)(10pz)
Profesja Wojownik
Wojownik[/b] (1,2,2,1)5-(4)-4-3-1
Zbrójmistrz (+ 6 treningu) Znajomość oręża (+ 6 walki) Znajomość broni (+ 15 obrazen) Generał (+ 5 dowodzenia)
Barbarzyńca (1,1,3,2)4-(3)-3-3-1
Zwiad (szersze pole widzenia) Jezdziectwo (połowa czasu tworzenia kawalerii) Bieg (+6 szybkość) Szaman (+5 natury)
Zwiadowca (+ 5 natury)(1,2,2,2)4-(3)-3-3-1
Zielarstwo - (+5 uzdrawianie) Władca lasu (połowę tańsze jednorożce) Oswajanie (krótszy czas produkcji jednostek latających) Mistrz natury (wyższa skuteczność magii)
Profesja Opryszek
(brak)
Profesja Czarodziej
(brak)
Profesja Kapłan
Druid (3,2,1,2)2-2-2-(3)-2
Tresura (połowe tańsza kawaleria) Władca Drzew (połowe tańsze treanty) Mistrz natury Wielki mistrz natury
Szaman (2,3,1,2)2-2-2-3-(2)
Omen (+2 wszystkie umiejętności) Wyostrzone zmysły (+5 natury) Mistrz chaosu Wielki mistrz chaosu
Rasa Minotaur 7,5,4,4
Kapłan Ognia (+5 piromancja)(5pz) Posoka (+10 obrażeń)(4pz) Szarża (+3 szybkość)(3pz)
Profesja Wojownik
Wojownik[/b] (1,2,2,1)5-(4)-4-3-1
Zbrójmistrz (+ 6 treningu) Znajomość oręża (+ 6 walki) Znajomość broni (+ 15 obrazen) Generał (+ 5 dowodzenia)
Barbarzyńca (1,1,3,2)4-(3)-3-3-1
Zwiad (szersze pole widzenia) Jezdziectwo (połowa czasu tworzenia kawalerii) Bieg (+6 szybkość) Szaman (+5 natury)
Profesja Opryszek
Zabójca (3,1,2,3)2-2-2-(1)-0 Zamach (+4% zabójstwa) Trucizna (+4% zabójstwa) Zabójczy cios (+4% zabójstwa) Garota (+4% zabójstwa)
Profesja Czarodziej
(brak)
Profesja Kapłan
Szaman (2,3,1,2)2-2-2-3-(2)
Omen (+2 wszystkie umiejętności) Wyostrzone zmysły (+5 natury) Mistrz chaosu Wielki mistrz chaosu
Rasa Ork 6,5,4,5
Władca Hord (-25% kosztów tworzenia jednostek orków)(5pz) Ork senior (+4 dowodzenia)(5pz) Zaklinanie (+5 chaos)(5pz)
Profesja Wojownik
Wojownik[/b] (1,2,2,1)5-(4)-4-3-1
Zbrójmistrz (+ 6 treningu) Znajomość oręża (+ 6 walki) Znajomość broni (+ 15 obrazen) Generał (+ 5 dowodzenia)
Profesja Opryszek
Złodziej(2,1,2,2)3-3-3-(1)-1
Bandytyzm(+2 złota) Targowanie się (+6 handel) Kamuflaż (+5 iluzja) Cios w plecy (+3 zabójstwo)
Zabójca (3,1,2,3)2-2-2-(1)-0 Zamach (+4% zabójstwa) Trucizna (+4% zabójstwa) Zabójczy cios (+4% zabójstwa) Garota (+4% zabójstwa)
Profesja Czarodziej
(brak)
Profesja Kapłan
Szaman (2,3,1,2)2-2-2-3-(2)
Omen (+2 wszystkie umiejętności) Wyostrzone zmysły (+5 natury) Mistrz chaosu Wielki mistrz chaosu
Wysoki elf 3,6,6,5
Ścieżka Elcora- (+5 uzdrawiwnie) (5pz) Złoty Generał- (+5 dowodzenie )(8pz) Złoty Żywiciel- (połowa kosztów run animos )(3pz)
Profesja Wojownik
Wojownik (1,2,2,1)5-(4)-4-3-1
Zbrójmistrz (+ 6 treningu) Znajomość oręża (+ 6 walki) Znajomość broni (+ 15 obrazen) Generał (+ 5 dowodzenia)
Profesja Opryszek
(brak)
Profesja Czarodziej
Archi-mag (3,3,1,3)1-1-1-(1)-4
Magiczna ochrona (odporność na magie) Wiedza tajemna (+4 magia) Dzięsiąty krąg (+3 wszystkie magie) Magiczna akademia (+10 trening)
Alchemik(3,2,1,3)1-1-1-(0)-3
Zielarstwo (+5 uzdrawianie) Napój leczniczy (+5 zdrowie) Mistrz alchemi Wielki mistrz alchemi
Mag lodu(3,2,1,2)2-2-2-(0)-2
Łaska (+10 obrazeń) Lodowa zbroja (odpornosc na ogien i +1 zbroja na pozostałe) Mistrz lodu Wielki mistrz lodu
Profesja Kapłan
Paladyn (2,2,2,1)(uzdrawianie i alchemia)
Przejęcie (+5 przejęci) Medytacja (podwójna regeneracja magii) Wielki Paladyn (potrójne obrażenia przeciw nieumarłym) Mistrz magii (do uzdrawiania i alchemii)
Uzdrawiacz(3,2,1,1) 2-2-2-2-(2)
Aura elcora (50% szybsza regeneracja jednostki) Dotyk czystości (+50% premii do każdego uzdrawiającego zaklęcia) Mistrz uzdrawiania Wielki mistrz uzdrawiania
Rasa Leśny elf 4,6,5,5
Magia Druidów- (+5natura) (5pz) Zwiad- bohater (zwiększa pole widzenia)(3pz) Władca Niebios- (połowa kosztów runa cielos)(3pz)
Profesja Wojownik
Wojownik (1,2,2,1)5-(4)-4-3-1
Zbrójmistrz (+ 6 treningu) Znajomość oręża (+ 6 walki) Znajomość broni (+ 15 obrazen) Generał (+ 5 dowodzenia)
Zwiadowca (+ 5 natury)(1,2,2,2)4-(3)-3-3-1
Zielarstwo - (+5 uzdrawianie) Władca lasu (połowę tańsze jednorożce) Oswajanie (krótszy czas produkcji jednostek latających) Mistrz natury (wyższa skuteczność magii)
Profesja Opryszek
Złodziej(2,1,2,2)3-3-3-(1)-1
Bandytyzm(+2 złota) Targowanie się (+6 handel) Kamuflaż (+5 iluzja) Cios w plecy (+3 zabójstwo)
Bard (2,1,2,1)3-3-3-(1)-1
Pieśń bohaterów (+6 morale) Pieśń bitwy (+5 dowodzenia) Pieśń uroku (+5 przejęcie) Pieśń kamienia (+10 odporność)
Handlarz (3,2,1,1)3-3-3-(1)-1
Mistrz handlu (+6 handel) Targowanie się (przelicznik w targu 66%) Bogactwo (+1 surowce) Obecność (+4 morale)
Profesja Czarodziej
Iluzjonista(3,3,1,2)1-1-1-(0)-3
Krzyk cienia (+5 nekromancji) Magiczny głos (+4 dowodzenia) Mistrz iluzji Wielki Mistrz iluzji
Alchemik(3,2,1,3)1-1-1-(0)-3
Zielarstwo +5 uzdrawianie Napój leczniczy +5 zdrowie Mistrz alchemi Wielki mistrz alchemi
Profesja Kapłan
Druid (3,2,1,2)2-2-2-(3)-2
Tresura (połowe tańsza kawaleria) Władca Drzew (połowe tańsze treanty) Mistrz natury Wielki mistrz natury
Uzdrawiacz(3,2,1,1) 2-2-2-2-(2)
Aura elcora (50% szybsza regeneracja jednostki Dotyk czystości (+50% premii do każdego uzdrawiającego zaklęcia) Mistrz uzdrawiania Wielki mistrz uzdrawiania
Rasa Mroczny elf 4,5,6,5
Mroczne Ostrze (+4 zabójstwa)(5pz) Mroczne Rytuały (+5 przyzywanie)(5pz) Czary (połowa kosztów run manos)(3pz)
Profesja Wojownik
Wojownik (1,2,2,1)5-(4)-4-3-1
Zbrójmistrz (+ 6 treningu) Znajomość oręża (+ 6 walki) Znajomość broni (+ 15 obrazen Generał (+ 5 dowodzenia)
Rycerz śmierci(chaos +5)(1,3,2,2)5-(4)-2-4-3
sekrety (+5 chaos) mroźny władca (+5 lodu) nieludzka siła (+15 obrażeń) mistrz chaosu
Profesja Opryszek
Zabójca (3,1,2,3)2-2-2-(1)-0 Zamach (+4% zabójstwa) Trucizna (+4% zabójstwa) Zabójczy cios (+4% zabójstwa) Garota (+4% zabójstwa)
Profesja Czarodziej
Nekromanta(3,2,1,3)1-1-1-(0)-3
Wampiryzm- (zdolność wampiryczna bohatera na stałe) Piekielne Wrota (+5 przyzywanie) Mistrz Magii Wielki Mistrz Magii
Alchemik(3,2,1,3)1-1-1-(0)-3
Zielarstwo (+5 uzdrawianie) Napój leczniczy (+5 zdrowie) Mistrz alchemi Wielki mistrz alchemi
Przyzywacz(3,3,1,2)1-1-1-(1)-3
Ogień Hadesu (+5 piromacja) Władca Demonów (+4 walka +2 szybkości dla demonów) Mistrz Magii Wielki Mistrz Magii
Mag lodu(3,2,1,2)2-2-2-(0)-2
Łaska (+10 obrazeń) Lodowa zbroja (odpornosc na ogien i +1 zbroja na pozostałe) Mistrz lodu Wielki mistrz lodu
Profesja Kapłan
Szaman (2,3,1,2)2-2-2-3-(2)
Omen (+2 wszystkie umiejętności) Wyostrzone zmysły (+5 natury) Mistrz chaosu Wielki mistrz chaosu
Rasa Istota lasu 2,6,6,6
Magiczny proszek (+ 5 iluzja)(6pz) Magiczne skrzydła (+5 szybkość)(5pz) tęcza (+1 surowce)(7pz)
Profesja Wojownik
(brak)
Profesja Opryszek
Złodziej(2,1,2,2)3-3-3-(1)-1
Bandytyzm(+2 złota) Targowanie się (+6 handel) Kamuflaż (+5 iluzja) Cios w plecy (+3 zabójstwo)
Bard (2,1,2,1)3-3-3-(1)-1
Pieśń bohaterów (+6 morale) Pieśń bitwy (+5 dowodzenia) Pieśń uroku (+5 przejęcie) Pieśń kamienia (+10 odporność)
Profesja Czarodziej
Archi-mag (3,3,1,3)1-1-1-(1)-4
Magiczna ochrona (odporność na magie) Wiedza tajemna (+4 magia) Dzięsiąty krąg (+3 wszystkie magie) Magiczna akademia (+10 trening)
Iluzjonista(3,3,1,2)1-1-1-(0)-3
Krzyk cienia (+5 nekromancji) Magiczny głos (+4 dowodzenia) Mistrz iluzji Wielki Mistrz iluzji
Alchemik(3,2,1,3)1-1-1-(0)-3
Zielarstwo (+5 uzdrawianie) Napój leczniczy (+5 zdrowie) Mistrz alchemi Wielki mistrz alchemi
Mag lodu(3,2,1,2)2-2-2-(0)-2
Łaska (+10 obrazeń) Lodowa zbroja (odpornosc na ogien i +1 zbroja na pozostałe) Mistrz lodu Wielki mistrz lodu
Profesja Kapłan
Uzdrawiacz(3,2,1,1) 2-2-2-2-(2)
Aura elcora (50% szybsza regeneracja jednostki) Dotyk czystości (+50% premii do każdego uzdrawiającego zaklęcia) Mistrz uzdrawiania Wielki mistrz uzdrawiania
Rasa Mroczny krasnolud 6,5,5,4
Mroczne runy (+5 chaos i runy)(10pz) inżynier -(25% koszty machiny i golemy)(7pz) mroczna kolczuga (+1 zbroja)(4pz)
Profesja Wojownik
Wojownik[/b] (1,2,2,1)5-(4)-4-3-1
Zbrójmistrz (+ 6 treningu) Znajomość oręża (+ 6 walki) Znajomość broni (+ 15 obrazen) Generał (+ 5 dowodzenia)
Profesja Opryszek
Zabójca (3,1,2,3)2-2-2-(1)-0 Zamach (+4% zabójstwa) Trucizna (+4% zabójstwa) Zabójczy cios (+4% zabójstwa) Garota (+4% zabójstwa)
Handlarz (3,2,1,1)3-3-3-(1)-1
Mistrz handlu (+6 handel) Targowanie się (przelicznik w targu 66%) Bogactwo (+1 surowce) Obecność (+4 morale)
Profesja Czarodziej
(brak)
Profesja Kapłan
Mistrz runów(2,3,1,2) 3-3-3-(3)-2
Tajniki alchemii (+5 alchemii) Księga wiedzy (+5 magii) Mistrz runów Wielki mistrz runów
Rasa Demon 7,4,5,4
Czarne wrota (+5 przyzywanie)(5pz) Bezcielesny (+1 zbroja)(6pz) Żywa pochodnia (+15 obrazen)(12pz)
Profesja Wojownik
Wojownik (1,2,2,1)5-(4)-4-3-1
Zbrójmistrz (+ 6 treningu) Znajomość oręża (+ 6 walki) Znajomość broni (+ 15 obrazen) Generał (+ 5 dowodzenia)
Rycerz śmierci (+5 chaos)(1,3,2,2)5-(4)-2-4-3
sekrety (+5 chaos) mroźny władca (+5 lodu) nieludzka siła (+15 obrażeń) mistrz chaosu
Profesja Opryszek
Zabójca (3,1,2,3)2-2-2-(1)-0 Zamach (+4% zabójstwa) Trucizna (+4% zabójstwa) Zabójczy cios (+4% zabójstwa) Garota (+4% zabójstwa)
Profesja Czarodziej
Piromanta(2,3,1,3)1-1-1-(4)-3
Spętanie Ognia (odporność na ogień) Podpalenie (+10 do obrażeń) Mistrz Magii Wielki Mistrz Magii
Przyzywacz(3,3,1,2)1-1-1-(1)-3
Ogień Hadesu (+5 piromacja) Władca Demonów (+4 walka +2 szybkości dla demonów) Mistrz Magii Wielki Mistrz Magii
Profesja Kapłan
(brak)
Odporność (na 1 rodzaj zbroji)
Wojownik (i Alchemik)+1/2 Opryszek +1/4 Czarodziej +1/4 Kapłan +1/3
Wojownicy +1 siła
Barbarzyńca(+1 siła)(1,1,3,2) 4-(3)-3-3-1 (jednorazowa kara +1pz inteligencja)<35,25,10,15> Zwiad (szersze pole widzenia)(3pz) Jezdziectwo (połowa czasu tworzenia kawalerii)(8pz) Bieg (+6% szybkość)(9pz) Szaman (+5 natury)(5pz) Ludzie(7,5,5,5), Barbarzyńca(8,6,4,4), Minotaur(9,5,4,4)
Rycerz śmierci (+2 siła, -1 charyma)(+5 chaos)(1,3,2,2)5-(4)-2-4-3 (jednorazowa kara +1pz zręczność)<30,15,25,20> sekrety (+5 chaos)(5pz) mroźny władca (+5 lodu)(7pz) nieludzka siła (+15 obrażeń)(6pz) mistrz chaosu(14pz) Mroczny elf(7,5,6,4), Demon(10,4,5,3)
Wojownik(+1 zręczność)(1,2,2,1) 5-(4)-4-3-1 <30,15,20,20> Zbrójmistrz (+6 treningu)(6pz) Znajomość oręża (+6 walki)(8pz) Znajomość broni (+15 obrazen)(6pz) Generał (+ 5 dowodzenia)(5pz) Ludzie(6,6,5,5), Krasnolud(7,5,5,5),Nieumarły(5,6,7,4) Barbarzyńca(7,7,4,4), Minotaur(8,6,4,4), ork(7,6,4,5), Wysoki elf(4,7,6,5), Leśny elf(5,7,5,5), Mroczny elf(5,6,6,5), Mroczny krasnolud(7,6,5,4), Demon(8,5,5,4)
Zwiadowca(+1 inteligencja)(+ 5 natury)(1,2,2,2) 4-(3)-3-3-1,<20,20,20,15> Zielarstwo - (+5 uzdrawianie)(5pz) Władca lasu (połowę tańsze jednorożce)(5pz) Oswajanie (krótszy czas produkcji jednostek latających)(7pz) Mistrz natury (wyższa skuteczność magii)(12pz) Ludzie(6,5,6,5), Barbarzyńca(7,6,5,4), Leśny elf(5,6,6,5)
Opryszki +1 zręczność
Bard(+2 charyzma, -1 siła)(2,1,2,1)3-3-3-(1)-1<25,25,25,25> Pieśń bohaterów (+6 morale)(4pz) Pieśń bitwy (+5 dowodzenia)(5pz) Pieśń uroku (+5 przejęcie)(4pz) Pieśń kamienia (+10 odporność)(5pz) Ludzie(4,6,5,7), Leśny elf(3,7,5,7, Istota lasu(1,7,6,8)
Handlarz(+1 charyzma)(3,2,1,1)3-3-3-(1)-1(jednorazowa kara +1pz siła)<15,20,30,30> Mistrz handlu (+6 handel)(9pz) Targowanie się (przelicznik w targu 66%)(6pz) Bogactwo (+1 surowce)(6pz) Obecność (+4 morale)(4pz) Ludzie(5,6,5,6), Krasnolud(6,5,5,6), Leśny elf(4,7,5,6), Mroczny krasnolud(6,6,5,5)
Zabójca(+1 siła)(3,1,2,3)2-2-2-(1)-0 (jednorazowa kara +1pz siła i charyzma)<10,25,15,10> Zamach (+4% zabójstwa)(5pz) Trucizna (+4% zabójstwa)(5pz) Zabójczy cios (+4% zabójstwa)(5pz) Garota (+4% zabójstwa)(5pz) Ludzie(6,6,5,5), Minotaur(8,6,4,4), Ork(7,6,4,5), Mroczny elf(5,6,6,5), Mroczny krasnolud(7,6,5,4), Demon(8,5,5,4) Złodziej(1 zręczność)(2,1,2,2)3-3-3-(1)-1<15,30,20,15> Bandytyzm(+2 złota)(4pz) Targowanie się (+6 handel)(9pz) Kamuflaż (+5 iluzja)(7pz) Cios w plecy (+3 zabójstwo)(10pz) Ludzie(5,7,5,5), ork(6,7,4,5), Leśny elf(4,8,5,5), Istota lasu(2,8,6,5)
Czarodzieje +1 inteligencja
Alchemik(+1 inteligencja)(+10 alchemia)(3,2,1,3)1-1-1-(0)-3 (jednorazowa kara +1pz siła i charyzma)<10,20,30,15> Zielarstwo (+5 uzdrawianie)(5pz) Napój leczniczy (+5 zdrowie)(5pz) Mistrz alchemi(12pz) Wielki mistrz alchemi(20pz) Ludzie(5,5,7,5), Wysoki elf(3,6,8,5), Leśny elf(4,6,7,5), Mroczny elf(4,5,8,5), Istota lasu(2,7,8,6)
Archimag(+2 inteligencja, - 1 siła)(+3 wszystkie magie) (3,3,1,3)1-1-1-(1)-4 (jednorazowa kara +1pz siła, zręczność i charyzma)<10,10,35,10> Magiczna ochrona (odporność na magie)(8pz) Wiedza tajemna (+4 magia)(5pz) Dzięsiąty krąg (+3 wszystkie magie)(12pz) Magiczna akademia (+10 trening)(12pz) Ludzie(4,5,8,5), Wysoki elf(2,6,9,5), Istota lasu(1,6,9,6)
Iluzjonista(+1 charyzma)(+10 iluzja)(3,3,1,2)1-1-1-(0)-3 (jednorazowa kara +1 pz siła i zręczność)<10,10,30,20> Krzyk cienia (+5 nekromancji)(5pz) Magiczny głos (+4 dowodzenia)(5pz) Mistrz iluzji(12pz) Wielki Mistrz iluzji(20pz) Ludzie(5,5,6,6), Nieumarły(4,5,8,5), Leśny elf(4,6,6,6), Istota lasu(2,6,7,7)
Mag lodu(+2 inteligencja, - 1 zręczność)(+10 magia mrozu)(3,2,1,2)2-2-2-(0)-2 (jednorazowa kara +1pz siła)<10,25,30,20> Łaska (+10 obrazeń)(6pz) Lodowa zbroja (odpornosc na ogien i +1 zbroja na pozostałe)(10pz) Mistrz lodu(12pz) Wielki mistrz lodu(20pz) Ludzie(5,4,8,5), Nieumarły(4,4,10,4), Wysoki elf(3,5,9,5), Mroczny elf(4,4,9,5), Istota lasu(2,5,9,6)
Nekromanta(+2 inteligencja, -1 charyzma)(+10 nekromancja)(3,2,1,3)1-1-1-(0)-3 (jednorazowa kara +1pz siła i charyzma)<15,20,30,10> Wampiryzm- (zdolność wampiryczna bohatera na stałe)(8pz) Piekielne Wrota (+5 przyzywanie)(5pz) Mistrz Magii(12pz) Wielki Mistrz Magii(20pz) Ludzie(5,5,8,4), Nieumarły(4,5,10,3), Mroczny elf(4,5,9,4)
Piromanta(+1 siła)(+10 piromancja)(2,3,1,3)1-1-1-(4)-3 (jednorazowa kara +1pz zręczność i charyzma)<20,10,30,15> Spętanie Ognia (odporność na ogień)(8pz) Podpalenie (10 do obrażeń)(6pz) Mistrz Magii(12pz) Wielki Mistrz Magii(20pz) Ludzie(6,5,6,5), Demon(8,4,6,4)
Przyzywacz(+1 zręczność)(+10 przyzywanie)(3,3,1,2)1-1-1-(1)-3 (jednorazowa kara +1pz siła i zręczność) <10,15,39,20> Ogień Hadesu (+5 piromacja)(5pz) Władca Demonów (+4 walka +2 szybkości dla demonów)(5pz) Mistrz Magii(12pz) Wielki Mistrz Magii(20pz) Ludzie(5,6,6,5), Mroczny elf(4,6,7,5), Demon(7,5,6,4)
Kapłani +1 charyzma
Druid(+1 inteligencja)(+10 natura)(3,2,1,2)2-2-2-3-(2) (jednorazowa kara +1pz siła) <15,15,25,20> Tresura (połowe tańsza kawaleria)(8pz) Władca Drzew (połowe tańsze treanty)(5pz) Mistrz natury(12pz) Wielki mistrz natury(20pz) Ludzie(5,5,6,6), Barbarzyńca(6,6,5,5), Leśny elf(4,6,6,6)
Mistrz runów(siła+1)(+10 runy)(2,3,1,2)3-3-3-3-(2) (jednorazowa kara +1pz zręczność)<25,15,25,15> Tajniki alchemii (+5 alchemii)(5pz) Księga wiedzy (+5 magii)(5pz) Mistrz runów(12pz) Wielki mistrz runów(20pz) Krasnolud(7,4,5,6), Mroczny krasnolud(7,5,5,5)
Paladyn(charyzma+1)(+4 uzdrawianie i alchemia)(2,2,2,1)4-4-4-3-(1) <25,15,20,30> Przejęcie (+5 przejęci)(5pz) Medytacja (podwójna regeneracja magii)(9pz) Wielki Paladyn (potrójne obrażenia przeciw nieumarłym)(10pz) Mistrz magii (do uzdrawiania i alchemii)(14pz) Ludzie(5,5,5,7), Wysoki elf(3,6,6,7) Szaman (+2 inteligencja, -1 siła)(2,3,1,2)2-2-2-3-(2) (jednorazowa kara +1pz zręczność)<20,15,30,25> Omen (+2 wszystkie umiejętności)(9pz) Wyostrzone zmysły (+5 natury)(5pz) Mistrz chaosu(12pz) Wielki mistrz chaosu(20pz) Barbarzyńca(5,6,6,5), Minotaur(6,5,6,5), ork(5,5,6,6), Mroczny elf(2,5,8,6)
Uzdrawiacz(+1 zręczność)(+10 uzdrawianie)(3,2,1,1)2-2-2-2-(2) (jednorazowa kara +1pz siła)<10,15,20,25> Aura elcora (50% szybsza regeneracja jednostki)(3pz) Dotyk czystości (+50% premii do każdego uzdrawiającego zaklęcia)(5pz) Mistrz uzdrawiania(12pz) Wielki mistrz uzdrawiania(20pz) Ludzie(5,6,5,6), Wysoki elf(3,7,6,6), Leśny elf(4,7,5,6), Istota lasu(2,7,6,7)
|