Etheria - Warlords (wszystkie części)

Forum o wszystkich częściach Warlords

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Ogłoszenie

Siec hamachi wbc3pll (hasło jak nazwa)

  • Index
  •  » Kampania
  •  » Misje 8, 9, 10 - Siege of Famine, Siege of Death, Siege of Plague

#1 2011-10-21 23:16:00

 Markool

Łupieżca co wieczór

Zarejestrowany: 2010-01-21
Posty: 205

Misje 8, 9, 10 - Siege of Famine, Siege of Death, Siege of Plague

Misje z serii Siege przewidują bitwę ‘zespołową’ - za każdym razem któryś z Mrocznych Jeźdźców jest atakowany przez armie Gorgona, zaś naszym zadaniem będzie wycięcie jego armii w pień, w czym będą nam pomagać wysłannicy jednego z Jeźdźców, w zależności od bitwy. Jednocześnie potyczki z serii Siege są długie i ciężkie (mówię tutaj o stopniu trudności kampanii - Hard), tak naprawdę trudno jest tutaj wskazać jednolitą taktykę - nic dziwnego, wszakże są to scenariusze bezpośrednio poprzedzające finałowe bitwy. Wrogowie są silni, lepiej nie atakować baz wroga bez zebrania dostatecznie silnej jakościowo i ilościowo armii, zaś całą energię powinniśmy przeznaczyć na kontrolowanie mapy (przejmowanie i ochrona zasobów). Ataki przeciwników są do odparcia (należy tylko pamiętać o posiadaniu oddziałów latających do niszczenia broni oblężniczej oraz o silnych jednostkach walczących wręcz), komputer nawet na najwyższym poziomie trudności ma problemy ze skutecznym przeprowadzeniem ataku i w olbrzymiej większości ponosi znacznie większe straty niż my. Należy również kontrolować przynajmniej 1-2 kopalnie każdego rodzaju - zwykle jest to trudne, szczególnie gdy nie występują parami, jednak AI ma to do siebie, że rzadko daje swojemu bohaterowi wystarczającą do przeżycia obstawę - zwykle nasza główna armia obróci taki oddział w pył. Jednocześnie, bazy kontrolowane przez wysłanników Gorgona są zawsze chronione przez kilka Strażniczych Czaszek, jednak są to słabsze wersje i jako takie nie stanowią większego zagrożenia (łucznicy błyskawicznie sobie z nimi radzą).

Do Realm of Famine jest rzut beretem, więc najlepiej zacząć poszukiwania kluczy właśnie tam. W Siege of Famine przed zakusami Gorgona bronić będziemy Melkora i jego rasę (swarm), którego baza znajduje się daleko na wschodzie mapy. Wrogowie (dwóch nieumarłych bohaterów grających demonami) znajdują się dokładnie pomiędzy nami i Melkorem – w północnej i południowej części mapy. Niestety, nasz sojusznik gra kiepsko i nie należy zbyt wiele od niego oczekiwać (swarm sam w sobie nie jest również zbyt dobrą rasą).





Siege of Death to drugi 'przystanek'. Tym razem pomocy potrzebuje sam Bane, którego usilnie zwalczaliśmy przez wiele poprzednich części Warlords. Jego baza znajduje się na północnym zachodzie i mamy raczej niewielką możliwość jej asekurowania w razie niebezpieczeństwa, gdyż my znajdujemy się w południowo-wschodniej części mapy. 'Nasze' dodatkowe kopalnie leżą na wschód (3 sztuki) oraz na północ (konfliktowa z zielonym komputerem) i zachód (tutaj brać się za bary będziemy z ‘żółtymi’ demonami). Bane będzie prawdopodobnie ścierał się z oddziałami ‘żółtego’, dlatego też my albo powinniśmy mu w tym pomóc (starając się w miare możliwości wyeliminować jednego z przeciwników), albo zająć czymś demony osiedlone na północy (żeby w tym czasię nie zmasakrowały bazy Bane’a). Niezłą taktyką jest utrzymywać obronę (produkować minimalną ilość jednostek, ale tak, by móc się obronić w razie ataku na bazę lub móc efektywnie zareagować na próbę przejęcia naszych kopalni przez wroga) na wystarczającym poziomie, zaś zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na możliwie najszybszy rozwój bazy. Jednakże w razie porażki Bane’a będziemy musieli poradzić sobie z dwoma przeciwnikami jednocześnie, co nie jest już taką prostą sprawę (atak 2x Balora + kilka smoków nie należy do banalnych do odparcia).





Siege of Plague było dla mnie zdecydowanie najtrudniejsze. Przeciwnik jest tylko jeden, ale kontroluje prawie pół mapy i praktycznie ma bazę trzykrotnie większą od naszej - nie ma mowy o równych szansach, prawdopodobnie nawet nie spotkamy się z oddziałami Lorda Antharga (prowadzący plaguelordów, na południowym wschodzie). Wszystkie pięć ‘naszych’ dodatkowych kopalni znajdują się w bezpośredniej styczności z naszym głównym wrogiem (na zachodzie i na południu, nasza wyjściowa pozycja to północny zachód). Kontrolowanie kopalni jest horrendalnie trudne, a pozwolenie przeciwnikowi na przejęcie tychże pozycji grozi istnym zalewem jednostek, które bardzo trudno jest powstrzymać. Niewiele można tutaj poradzić, potrzebne będą najlepiej dwie grupy najemników i silny, doświadczony oddział z Retinue - to pozwoli nam na przejęcie inicjatywy od początku gry i jeżeli będziemy uważnie grać, uda nam się kontrolować przebieg gry do końca. Zamącić mogą dwa budynki, które wypuszczają co jakiś czas jednostki związane z Pająkami (Spider Lair, spawnuje Spidery, Spider Queeny, niekiedy Spider Priestess i Sorcerer, jednak najbardziej niebezpieczne będą Assasssiny), czasami pomogą atakując ‘zielonego’, kiedy indziej będą dręczyć nas. Można spróbować podjąc ryzyko i zniszczyć obie konstrukcje, zabijając jednocześnie strażnika (będącego zawsze na 20 poziomie), który po śmierci zostawi po sobie artefakt (różnej mocy), jednak taka zagrywka może nas drogo kosztować.

Po zdobyciu kluczowych kluczy ) cały projekt jest już bliski sfinalizowania. Jednak żeby zamknąć Gorgona pod ziemią i uratować Etherię, musimy zabezpieczyć przejście do Fortecy nam i Runelordowi, aby móc bezpiecznie przeprowadzić niezwykle skomplikowany, ale kto wie czy nie najważniejszy w historii Etherii, rytuał.

Offline

 
  • Index
  •  » Kampania
  •  » Misje 8, 9, 10 - Siege of Famine, Siege of Death, Siege of Plague

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.mozepiwko.pun.pl www.torcida-zaborze.pun.pl www.fordelta.pun.pl www.devilsasg.pun.pl www.flirciarze.pun.pl